Bakgrunn.

  • Utdanning

    Master psykisk helse

    Videreutdanning i kognitiv terapi

    Videreutdanning i personlighetsverktøyet Enneagrammet

    Coachingutdannelse i Enneagrammet

    Sertifisering i personlighetsverktøyet Kjernekvadranten

  • Produksjon

    Fagbokforfatter innen Helse- og oppvekst VG1 Gyldendal forlag

    Fagbokforfatter innen Helse- og oppvekst VG2 Barne- og ungdomsarbeider Gyldendal forlag

    Forfatter av boka Det handler om å leve Gyldendal forlag

    Forfatter av nettserien Kan barnehage Gyldendal forlag

    Forfatter av boka Kjenn deg selv som lærer Gyldendal akademiske

    Forfatter av boka Leder, kjenn deg selv! Cappelen Damm akademiske

  • Prosjektarbeid og praksis

    Prosjektstilling i Utdanningsdirektoratet ved innføring av reform 94, reform 2006 og ved innføring av Fagfornyelsen 2019

    30 år i videregående skole. Lærer innen Helse- og oppvekst og i programområdet Psykologi 1 og 2.

    3 år som skoleleder

    3 år som rådgiver i videregående skole

    30 år som kursholder innen klasseledelse, vurdering for læring og relasjonsbygging over hele Norge og Danmark

    5 år som kursholder rundt ulike innfallsvinkler knyttet til selvinnsikt i lederjobb i næringslivet

    5 år som kursholder rundt ulike innfallsvinkler knyttet til selvinnsikt i lærerjobb og skolelederjobb

Foredrag:

Livskvalitet og selvinnsikt

Hvorfor trekker vi mennesker oss bort fra det som vi alltid har visst er viktig og sant og som vi i dypet vet at gir oss livskvalitet?

Alle vil leve et godt liv og strategiene vi benytter for å få til dette, vil arte seg ulikt avhengig av personligheten vår. I Enneagrammet, som er personlighetsverktøyet som jeg henviser til, opereres det med 9 ulike personlighetstyper. Hver av typene har utviklet måter å manøvrere seg frem på i hverdagen. Hvordan vi gjør dette, er ofte mer tydelig for andre rundt oss, enn det de er for oss selv.