Bakgrunn.
-
Utdanning
Master psykisk helse
Videreutdanning i kognitiv terapi
Videreutdanning i personlighetsverktøyet Enneagrammet
Coachingutdannelse i Enneagrammet
Sertifisering i personlighetsverktøyet Kjernekvadranten
-
Produksjon
Fagbokforfatter innen Helse- og oppvekst VG1 Gyldendal forlag
Fagbokforfatter innen Helse- og oppvekst VG2 Barne- og ungdomsarbeider Gyldendal forlag
Forfatter av boka Det handler om å leve Gyldendal forlag
Forfatter av nettserien Kan barnehage Gyldendal forlag
Forfatter av boka Kjenn deg selv som lærer Gyldendal akademiske
Forfatter av boka Leder, kjenn deg selv! Cappelen Damm akademiske
-
Prosjektarbeid og praksis
Prosjektstilling i Utdanningsdirektoratet ved innføring av reform 94, reform 2006 og ved innføring av Fagfornyelsen 2019
30 år i videregående skole. Lærer innen Helse- og oppvekst og i programområdet Psykologi 1 og 2.
3 år som skoleleder
3 år som rådgiver i videregående skole
30 år som kursholder innen klasseledelse, vurdering for læring og relasjonsbygging over hele Norge og Danmark
5 år som kursholder rundt ulike innfallsvinkler knyttet til selvinnsikt i lederjobb i næringslivet
5 år som kursholder rundt ulike innfallsvinkler knyttet til selvinnsikt i lærerjobb og skolelederjobb
Foredrag:
Livskvalitet og selvinnsikt
Hvorfor trekker vi mennesker oss bort fra det som vi alltid har visst er viktig og sant og som vi i dypet vet at gir oss livskvalitet?
Alle vil leve et godt liv og strategiene vi benytter for å få til dette, vil arte seg ulikt avhengig av personligheten vår. I Enneagrammet, som er personlighetsverktøyet som jeg henviser til, opereres det med 9 ulike personlighetstyper. Hver av typene har utviklet måter å manøvrere seg frem på i hverdagen. Hvordan vi gjør dette, er ofte mer tydelig for andre rundt oss, enn det de er for oss selv.